Potrzebujesz więcej radości? Zapisz się na 3 godzinne warsztaty rozwojowe-taneczne, Łódzkie Centrum Gestalt, sobota 13.04.24 17.00-20.00 LINK do zapisu

Chyba każdy kiedyś słyszał co nieco o bitcoinach. Ba! Może rumieniec zakwita na Twoim licu i serce zaczyna bić mocniej na myśl ile kto ma mniej albo więcej zer na koncie parając się inwestowaniem, łamane przez spekulowaniem na rynku kryptowalut.

Wiadomo, pieniądze od zarania dziejów budzą silne emocje. A czy budzi je inna waluta? Na przykład Twoja życiowa energia też ma swoją wartość, którą można by podzielić na drobne i grube, monety i papierki i nadać jej nominały.
Energycoiny – tak się może nazywać ta nie-nowa waluta, którą każda/y z nas obraca każdego dnia. Wypłaca, zyskuje, traci, inwestuje, pożycza, oddaje.
Każdego dnia zaczynasz i kończysz dzień z jakimś stanem konta energii.
Zastanów się, jaki jest Twój stan konta teraz?
A jaki był rano?
Na co wydajesz swoje energycoiny w ciągu dnia?
Jakie jest Twoje saldo wieczorem, pod koniec tygodnia czy miesiąca?

W książce “Neuroróżnorodne – Jak żyć w świecie skrojonym nie na naszą miarą”.

Janera Nerenberg pisze o rozmowie z Evą Mendes, terapeutką, która pracuje z osobami neuroodmiennymi, m.in. w spektrum autyzmu, czy ADHD. Eva Mendes “ uczy klientów, co oznaczają “kwoty wydatkowania” energii, to znaczy myślenie w kategoriach tego, ile punktów energetycznych mamy rano na starcie i zwracanie uwagi na to, które czynności i zadania drenują nasze konto energii.

”Możesz doładować to konto, robiąc rzeczy, które sprawiają Ci radość – mówi Mendes”.

Spróbuj rozpoznać, w co inwestujesz najwięcej energii, co Cię z niej drenuje, np. stresuje, przebodźcowuje.
Zapisz 3 takie czynności / rzeczy.
Zastanów się, co sprawia, że na Twoim koncie liczba energycoinów rośnie i dlaczego? Co Cię energetycznie rozpala? Taniec? Pływanie        w jeziorze? Przytulanie?
To warte wysiłku, aby każdego dnia monitorować swój stan konta i nie wpędzać się w energetyczny dług.
Bo ten dług trudno się spłaca.

Sprawdź, jak się teraz czujesz i jaki jest Twój poziom energii. Jeśli niski, pomyśl, jak go zwiększyć. Jesteś warta, jesteś swojego wysiłku.

10 sposobów, które wzbogacą Twoje saldo energii:

Jeden

Włącz ulubiony utwór i przetańcz go. Poczujesz przypływ radości i energii w związku z uwalniającymi się endorfinami. Jak nic nie przychodzi Ci do głowy, polecam ten.

Drugi
Wystaw twarz do słońca na minimum kilka minut i pozwól, żeby jego ciepło rozprzestrzeniło się w Twoim ciele.
Trzeci
Pomyśl o kimś kogo kochasz i wyślij w jego stronę całą swoją miłość.
Trzeci
Zamknij oczy i przypomnij sobie swój ulubiony zapach. Przywołaj w pamięci wszystkie szczegóły, które wiążą się z tym zapachem.
Trzeci
Porozmawiaj z kimś ważnym (nie mylić z ważniakiem). Kto potrafi słuchać, nie zarzuca Cię radami albo krytyką, potrafi rozśmieszyć.
Trzeci
Przytul się do kogoś.
Trzeci

Załóż słuchawki i posłuchaj ulubionego podcastu. Słuchanie w słuchawkach (w odróżnieniu od dźwięku z głośnika) wpływa na poczucie bliskości z osobą prowadzącą podcast. Tu ciekawy artykuł na ten temat.

Trzeci

Potrzyj dłonie jedna o drugą, aż wytworzy się wewnętrzne ciepło. Dotknij rozgrzanymi dłońmi miejsc na ciele, które tego potrzebują. Powtórz 2-3 razy.

dziewięć

Wyjdź na energiczny spacer, lub przez 10 minut potruchtaj. Zakręć “kurek” z wydzielanym kortyzolem; hormonem stresu, rozbudź produkcję endorfin; hormonów szczęścia.

dziesięć

Zdrzemnij się, ale na nie dłużej niż 26 minut, żeby nie zapaść w głęboki sen, z którego trudno Ci się będzie wybudzić. Wg NASA 26 minutowa drzemka pozwala zwiększyć efektywność o 34%, a czujność o 54%. Nastaw budzik na 26 minut, a jeśli nie zaśniesz, po prostu poleż. Samopoczucie powinno poszybować w górę.

Daj znać, która technika pomogła Ci wrócić do podnieść energię.
Jeśli masz swoje, sprawdzone sposoby, podziel się.
Pisz śmiało: emilia@halobaza.com.pl

Źródło: “Neuroróżnorodne. Jak żyć w świecie skrojonym nie na naszą miarą”. Janera Nerenbergs, s.179

Pobierz

40 sposobów za 0 zł, które pomogą Ci wrócić do BAZY, kiedy stres albo nadmierna ekscytacja dają się we znaki.
40 sposobów na powrót do bazy